مدیریت شبکه های اجتماعی

سایز استاندارد اینستاگرام برای عکس و ویدئو

سایز استاندارد اینستاگرام برای عکس و ویدئو

سایز استاندارد اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مدام در حال تغییر است. سایز عکسی که امروز برای پروفایل اینستاگرام;خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است مناسب به نظر برسد اما بعد از گذشت;زمان کوتاهی، سایز عکس شما اشتباه بنظر می‌رسد و عکس‌ ها پیکسل پیکسل می‌شوند.

شبکه های اجتماعی مانند اتاقی پر از افراد است که در آن با صدای بلند در حال صحبت با هم هستند. استفاده کردن از اندازه مناسب باعث می‌شود میکروفون اتاق در اختیار شما قرار بگیرد. زمانی که شما اندازه و ابعاد محتوای شبکه‌های اجتماعی را خیلی دقیق بدانید، از این موضوع مطمئن می‌شوید;که مخاطبان محتواهای تولید شده توسط شما را به طور کامل می‌بینند.

ممکن است پیدا کردن سایز استاندارد;در اینستاگرام سخت باشد. تا پایان این مطلب همراه رایین سوشیال باشید، تا;سایز دقیق عکس و ویدیو اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ را کاملا یاد بگیرید.

 

 

سایز استاندارد عکس اینستاگرام :

اینستاگرام از تصاویر بصورت عمودی (Vertical) ، افقی (Horizontal) و هم چنین;تصاویر مربعی(Square)  پشتیبانی می‌کند. این موضوع همان چیزی است که این پلتفرم بار اول با آن شناخته شد. سایز و ابعاد مختلف، گزینه های پیش روی شما را برای تولید محتوا زیاد می‌کند;ولی گاهی اوقات نیز ممکن است پیچیده باشد.

 

 

سایز عکس پروفایل اینستاگرام :

عکس های پروفایل اینستاگرام با سایز ۳۲۰×۳۲۰ ذخیره می‌شوند. مطمئن شوید که سایز عکس پروفایل تان حداقل به این اندازه است. اگر عکسی که برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کرده;اید مربعی باشد، عکس پروفایل شما به صورت دایره نمایش داده خواهد شد. مطمئن شوید عنصری که قصد دارید روی آن تمرکز  کنید در مرکز عکس قرار;داشته باشد تا در عکس شما باقی بماند.

توصیه رایین سوشیال استفاده از عکس هایی با عرض ۱۰۸۰ پیکسل و طولی حدودا بین ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ پیکسل می‌باشد.

 

 

بهتر است به نکات مهم زیر توجه کنید:

 

اندازه بند انگشتی (Thumbnail) عکس در اینستاگرام:

اندازه و سایز استاندارد در خود برنامه ۱۶۱×۱۶۱ پیکسل خواهد بود. اندازه ای که برای انتشار توصیه می‌شود:  باید دارای عرض ۱۰۸۰ پیکسل باشد.

 

 

 

اندازه استوری (Story) اینستاگرام : ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

هر استوری براساس رزولوشن دستگاه شما تنظیم می‌شود. بنابراین اندازه استوری به وسیله ای که با آن استوری را مشاهده می‌کنید بستگی دارد. می‌توان گفت که ارائه دقیق تصویر دشوار است. برای این که بهترین نتیجه را به دست آورید عکس هایی;با اندازه ۱۹۲۰×۱۰۸۰ برای استوری منتشر کنید. نکته دیگری که خوب است به آن توجه شود این است که نسبت ابعاد ۹:۱۶ است، اگر از این ابعاد استفاده نکنید ممکن است استوری شما با برش های عجیبی، نمایش داده‌شود یا بخش های زیادی از صفحه خالی بماند.

Landscape (عکس افقی) : ۵۶۶×۱۰۸۰ پیکسل

Portrait (عکس پرتره) : ۱۳۵۰×۱۰۸۰ پیکسل

Square (عکس مربع) : ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل

 

ابعاد تصاویر:

Landscape (عکس افقی) : (۱.۹۱:۱)

مربع: (۱:۱)

عمودی: (۴:۵)

سایز ویدیو اینستاگرام در فید (Feed) :

اینستاگرام از فیلد های فید با نسبت ابعاد ۱۶:۹ تا ۴:۵ پشتیبانی  می‌کند. فیلم باید در ثانیه ۳۰ فریم و حجم آن حداکثر ۴ گیگابایت باشد.

 

 

 

سایز استاندارد IGTV اینستاگرام :

در اینستاگرام ویدیوهای IGTV عمودی با ابعاد ۹:۱۶ و ویدیوهای افقی با ابعاد ۱۶:۹ در اینستاگرام پشتیبانی می‌شوند. برای فیلم عمودی (۹:۱۶) ، اندازه ایده آل ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است. برای فیلم افقی (۱۶:۹) ، اندازه ایده آل ۱۹۲۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است.

 

 

 

اندازه ویدیو ریلز (Reels) اینستاگرام :

دقیقا مانند استوری ها، ویدیو ریلز هم به صورت عمودی، تمام صفحه و هم چنین برای موبایل طراحی شده است. حال که این نکته را می‎‏دانیم توصیه می‌کنیم از نسبت ابعاد ۹:۱۶ استفاده کنید. زمان این ویدیو می‎تواند حداکثر ۳۰ ثانیه باشد. سایز توصیه شده ویدیو ریلز برای ابعاد ۹:۱۶، ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل،;برای ابعاد ۱:۱، ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و برای ابعاد ۴:۵، ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است.

 

 

 

سایز کاور هایلایت اینستاگرام :

اندازه کاور هایلایت هم مانند اندازه پروفایل است.دقت داشته باشید که عکس هایی با عرض کمتر از ۳۲۰ پیکسل را آپلود نکنید. تصاویری که برای هایلایت انتخاب می‌کنید با نسبت ۱:۱ آپلود کنید.

نکته: کاور هایلایت، دایره شکل است و اینستاگرام تصویر شما را برش می‌دهد.

اکنون که با سایز درست عکس، ویدیو، IGTV، ریلز، استوری و کاور هایلایت اینستاگرام آشنا;شدید با خیال راحت می‌توانید محتوا های خود را;در اینستاگرام منتشر کنید و بابت درست نشان  داده نشدن محتواهای خود نگرانی نخواهید داشت.

 

 

مقالات مرتبط :

ریلز اینستاگرام چیست؟ | نحوه کار با ریلز اینستاگرام

جدیدترین اپلیکیشن های طراحی در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام و باورهای غلط درباره آن

 

 

خروج از نسخه موبایل