مدیریت شبکه های اجتماعی

اینگیجمنت اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ | راه های افزایش اینگیجمنت

اینگیجمنت اینستاگرام در سال ۲۰۲۱:

امروزه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی محبوب و پر طرفدار تبدیل;شده است، این شبکه اجتماعی فراتر از یک پلتفرم برای منتشر کردن;محصولات و تصاویر است، این پلتفرم، برای بازگشت سرمایه های شما دارای پتانسیل بسیار جدی است. برای اینکه شما به بهترین نحو در اینستاگرام بازاریابی انجام دهید فقط به مخاطب نیاز ندارید. شما به  اینگیجمنت یا همان مشارکت با مخاطبان نیاز خواهید داشت. در این مقاله از رایین سوشال شما را با مبحث اینگیجمنت اینستاگرام آشنا خواهیم کرد،;پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. موردی که به رونق و پیشرفت هرچه بیشتر کسب کار شما;در اینستاگرام کمک خواهد کرد، لایک ها، کامنت ها و اشتراک گذاری است. نکته حائز اهمیت این است، که تعامل تنها زمانی با ارزش است;که، از سوی کاربران واقعی که به محتوای شما اهمیت می دهند باشد. حقیقت این است که هیچ را میانبری برای;تعامل با کیفیت زیاد وجود ندارد، و شما طبق محتواهایی;که در پیج خود منتشر می کنید، نتیجه را خواهید دید.

 

 اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

واقعیت این است که  اینگیجمنت، فراتر از تعدا کامنت و لایک و … است.  اینگیجمنت یعنی اندازه گیری کردن میزان تعامل شما با مخاطبان، که در;اینستاگرام با شاخص هایی مورد ارزیابی قرار می گیرد. این شاخص ها را در ادامه بیان کرده ایم:

لایک

کامنت

به اشتراک گذاری

رشد فالوور ها

ذخیره کردن

منشن ها

نرخ کلیک

دایرکت

هشتگ های برند

 

همه ی این موارد به این معنا هستند که مخاطبان تنها مشاهده;کننده محتوا های شما نیستند و آن ها بسیار فعال با محتوا های شما ارتباط برقرار می کنند.

 

راه های افزایش اینگیجمنت اینستاگرام:

انتشار محتوای با کیفیت، شناسایی صحیح مخاطب هدف، نوشتن کپشن های;قوی و طولانی، به کار بردن ویدیو و خیلی از موارد دیگر به اینگیجمنت پیج شما;کمک بسیاری می کند. اما این موارد گفته شده را اکثر افراد می دانند;برای همین تکنیک های دیگری را نیز بیان خواهیم کرد:

 

 

 

 

 

تا وقتی که شما چیزی را مورد آزمایش قرار ندهید، هرگز  به این;موضوع که چه چیزی برای برند شما بهتر و مناسب تر است پی نخواهید برد. خوبی شبکه های اجتماعی این است که بعد از ریسک و آزمایش،;اگر کاری جواب نداد، خیلی سریع متوجه خواهید شد،;و از اشتباهات خود درس گرفته و آن ها را تصحیح می کنید.

 

هر چقدر محتوای بیشتری تولید و منتشر کنید، مخاطبان شما زمان بیشتری برای مشارکت خواهند داشت. با داشتن یک برنامه ثابت، می توانید فید خود را تازه نگه دارید و فالوور هایتان با این کار شیفته کارهای شما می شوند. انتشار مداوم در تایم های استراتژیک نیز از موضوعاتی است که باید مد نظر داشته باشید.

 

زمانی که پستی را در پیج خود منتشر می کنید، کامنت ها زیاد می شوند، بهتر است جواب همه ی آن ها را دهید. در پست های خود از مخاطبان بخواهید که نظرات خود را کامنت کنند با این کار  تعامل شما با مخاطبان نیز بیشتر خواهد شد.

 

از مخاطبان خود بخواهید که محتواهای پیج شما را در استوری های خود به اشتراک بگذارند، همین در خواست ساده می تواند به بیشتر دیده شدن پیج شما کمک زیادی کند و اینگیجمنت پیج تان را افزایش دهد.

 

پاسخ به کامنت ها و سوالات در اینستاگرام بسیار موثر است، اما رفتن به پیج های دیگر و مکالمه در زیر پست های دیگران از این هم بهتر و موثر تر خواهد بود. اما توجه شود که باید گفت و گو های شما غیر تکراری و پر معنا باشند. سعی کنید بین پاسخ دادن به کامنت های پیج خودتان و  شروع مکالمه توازن برقرار کنید.

 

همیشه تلاش کنید محتوایی منتشر کنید که مخاطبان تمایل زیادی برای ذخیره آن داشته باشند، این مورد هم بر افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شما تاثیر گذار است. علاوه بر این، باید محتوایی تولید کنید که مخاطبان آن را save کنند، باید خودتان هم از مخاطبان بخواهید که پست ها را ذخیره کنند تا بعدا بتوانند از آن ها مجدد استفاده کنند.

 

 

 

 

 

پست های اینستاگرامی که دارای چند تصویر هستند، یک راه موثر برای ایجاد تعامل در اینستاگرام است. اگر پست آلبومی منتشر کنید، تاثیر آن را خواهید دید. بر اساس بررسی های انجام گرفته در اینستاگرام، پست هایی که به صورت آلبومی هستند، تقریبا ۳ برابر  بیشتر از پست های معمولی اینگیجمنت دارند. می تواند به این دلیل باشد که الگوریتم اینستاگرام این نوع از پست ها را مجددا به مخاطبانی که برای بار اول با آن تعامل نداشته اند نشان می دهد و به آن ها فرصت دوم یا سوم را برای ایجاد تعامل می دهد.

 

هشتگ گذاری در اینستاگرام یک مبحث مهم است، که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند باعث ایجاد ترافیک بیشتر در پیج شود اما اگر بیش از اندازه از آن استفاده شود، اسپمی به نظر خواهید رسید که این اصلا برای پیج شما خوب نخواهد بود. برای شناسایی خدمات خود، در مورد هشتگ هایی که استفاده می کنید، متفکر و استراتژیک عمل کنید.

 

خروج از نسخه موبایل