اکانت بیزینسی اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

اکانت بیزینسی اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم در مورد مزیت های تبدیل اکانت;شخصی

اکانت بیزینسی اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

در این مطلب قصد داریم در مورد مزیت های تبدیل اکانت;شخصی به اکانت بیزینسی (Business Account) اینستاگرام صحبت کنیم. خیلی از افراد در برابر تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینسی اینستاگرام، مقاومت می کنند، اگر شما;هم جزو این دسته از افراد هستید تا پایان همراه;رایین سوشیال باشید تا مزیت های اکانت بیزینسی اینستاگرام را بشناسید.

در  ابتدا بهتر است این موضوع را بدانید که مزیت های اکانت بیزینسی اینستاگرام به مراتب زیادتر از معایب آن است. ممکن است در نگاه اول  اکانت بیزینسی;اینستاگرام یک باشگاه به نظر بیاید ک فقط به افراد خاصی اختصاص دارد، اما خوب است بدانید;که هر کدام از ما به راحتی و در عرض  فقط چند ثانیه می­توانیم به این باشگاه بپیوندیم و پیج بیزینسی;کار خود را راه اندازی کنیم. دارا بودن یک پیج بیزینسی اینستاگرام کاملا رایگان بوده و از نظر فالوور و یا محتوا;شرایط خاصی ندارد.

 

1. بیوگرافی اینستاگرام شما بهتر می‌شود

دقت کنید که بیوگرافی اکانت بیزینسی اینستاگرام کمی;با بیوگرافی اکانت شخصی اینستاگرام متفاوت است. در بیو اکانت بیزینسی اینستاگرام،;شما فرصت بیشتر دارید تا کسب و کار خود را نشان دهید. اگر اکانت شما شخصی باشد، فضای کمی برای توضیح  URL دارید اما در اکانت های حرفه ای می­توانید دسته بندی (Category) یا حوزه ایی;که;در آن فعالیت می­ کنید را به طور کامل مشخص کنید. هم چنین پروفایل های بیزینسی دارای اطلاعات مربوط به;تماس هستند. شما باید آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس کسب‌ و کار خود را اضافه کنید;تا با این;کار به فالوورها کمک کنید تا در خارج از پلتفرم;نیز با شما در ارتباط باشند.

 

 

اکانت بیزینسی

 

 

2. دسترسی به آنالیز (اینسایت) اینستاگرام در اکانت بیزینسی :

اگر اکانت بیزینسی باشد اطلاعات بیشتری;درباره عملکرد پیج به شما خواهند داد. تحلیل و آنالیز اینستاگرام پر از;داده‌ های مفید و کاربردی  است، همین یک دلیل کافی است تا پروفایل خود را به حالت;بیزینسی تبدیل کنید. اینسایت(Insight) داده های تقریبی مناسبی را برای مدیریت پیج اینستاگرام به شما ارائه خواهد داد;که فرصت فوق‌ العاده‌ای برای تجزیه و تحلیل عملکرد اکانت بیزینسی تان;و;همچنین موفقیت هرچه بیشتر اکانت شما را فراهم می‌کنند.

 

 

مدیریت اکانت بیزینسی

 

 

3. راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام:

از ویژگی‌های جدید اینستاگرام، اضافه شدن;فروشگاه آنلاین است که فقط اکانت;بیزینسی  و تولیدکننده محتوا (Creator) به;آن دسترسی دارند. با فروشگاه‌ها، می‌توانید کاتالوگ محصول بارگذاری کنید، کالاهایی که دارید را برچسب;گذاری کنید و;به طور مستقیم آن ها را به فروش برسانید. اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریم های موجود، این قابلیت;برای کاربران ایرانی فعال نیست.

 

 

اکانت بیزینسی

 

 

4. به گزینه‌های تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید:

اگر می‌خواهید افراد  بیشتری پست های شما را ببینند می‌توانید از قابلیت پروموت(Promote) اینستاگرام استفاده کنید. حتما تا کنون پست‌هایی که در کنار نام;کاربری آنها کلمات Sponsored و یا Ads نوشته‌شده را دیده‌اید. این پست‌ها تبلیغاتی و اصطلاحا  پروموت شده هستند. امکان پروموت پست‌ها و استوری‌های;اینستاگرام فقط برای پیج بیزینسی اینستاگرام فراهم می باشد. البته که این;قابلیت اینستاگرام نیزبه علت;تحریم ها برای کاربران ایرانی غیر فعال است.

5. ایجاد پاسخ سریع در پیج بیزینسی:

اکانت‌های تجاری اینستاگرام به بخش پاسخ‌های;سریع (Quick Replies) دسترسی خواهند داشت. به کمک این ویژگی می­توانید پاسخ های;استاندارد و مناسبی برای پرسش هایی که متداول هستند، از قبل بنویسید و به یک کلمه میانبر متصل کنید. با کمک این ابزار، قسمت پشتیبانی مشتری می‌تواند با استفاده از;پرسش‌های متداول، به کاربران کمک کند. کافی است کلمه میانبر را تایپ کنید، تا پاسخ شما به صورت خودکار ظاهر ‌شود. این کار باعث صرفه جویی;در زمان مشتریان و شما می ­شود.

 

6. تایید تگ محتواهای مارک‌دار:

اینستاگرام در ادامه سیاست‌های حمایت از ناشران و خالقان محتوا، ویژگی Branded Content Tags را ارائه داد. کاربرانی که اکانت‌ بیزینسی دارند،;می‌توانند افراد غریبه را از تگ کردن حسابشان به عنوان محتوای مارک دار” منع کنند. این روش برای جلوگیری از هرگونه تایید دروغین،;و همچنین جلوگیری از;افرادی که بدون اجازه از نام شما در جای نامناسب استفاده می­ شود. برای فعال کردن این ویژگی، پروفایل خود را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید، سپس به بخش Business;بروید و “branded content approvals” را انتخاب کنید، بعدا  می‌توانید وضعیت “نیاز به تایید” را تغییر دهید.

در این قسمت لیستی از “اکانت‌های تایید شده” ایجاد کنید. این حساب ها;شرکایی هستند که;می‌توانند هر بار پیج بیزینسی شما را بدون;نیاز به تایید شما تگ کنند.

 

7. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام:

تا به حال پیج های زیادی را دیده اید;که با کشیدن (Swipe) استوری از پایین به سمت بالا، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد;و لینکی که;در آن قرار گرفته است شما را آدرس هدف هدایت می کند. اگر پیج‌ بیزینسی اینستاگرام شما حداقل;دارای 10 هزار فالوور باشد، محبوب‌ترین ویژگی اینستاگرام برای;شما فعال خواهد شد: لینک در استوری!

به کمک این قابلیت می‌توانید به هر استوری اینستاگرام یک URL اضافه کنید. این URL می تواند لینکی به سایر صفحات اجتماعی شما، ارجاع به سایت;و یا هرچیز دیگری;که از نظر شما مناسب است باشد. کاربران می‌توانند برای باز کردن لینک، انگشت خود را به بالا بکشند.

 

 

 

استوری اینستاگرام

 

 

8. پیام های خود را بهتر مدیریت کنید:

در اکانت بیزینسی اینستاگرام،;پیام‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شوند:

  • درخواست ها (Requests)
  • پیام‌های عمومی(General)
  • پیام‌های اصلی(Primary)

با این تقسیم‌بندی شما دایرکت مرتب‌تری خواهید داشت;و بر اساس اولویت‌ها می‌توانید به آن ها پاسخ دهید.

 

 

 

اکانت بیزینسی

 

9.  قرار دادن لینک در استوری (Story Link)

در صورتی که اینستاگرام شما در حالت شخصی باشد، این امکان را نخواهید داشت که در استوری خود لینک اضافه کنید. با تغیییر اکانت شخصی به اکانت بیزینسی و همچنین با داشتن 10K فالوور، می توانید به استوری های خود لینک اضافه کنید.

 

10. با اکانت بیزینسی حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید!

همه افراد می‌توانند یک پیج در اینستاگرام ایجاد کنند. اینستاگرام یک برنامه رایگان است;و شما نیازی به اثبات اینکه;تجارت رسمی;ثبت شده و دارای مجوز هستید، ندارد. اما داشتن یک پیج بیزینسی کمک می‌کند;تا برند و فعالیت شما جدی و حرفه‌ای تر به نظر برسد.

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش لینک گذاری در استوری اینستاگرام

سایز استاندارد اینستاگرام برای عکس و ویدئو

الگوریتم اینستاگرام و باورهای غلط در مورد آن