الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام و باورهای غلط درباره آن:

الگوریتم اینستاگرام | باورهای غلط درباره الگوریتم اینستاگرام: اينستاگرام در طی سال های اخير رشد فوق العاده ای

الگوریتم اینستاگرام | باورهای غلط درباره الگوریتم اینستاگرام:

اينستاگرام در طی سال های اخير رشد فوق العاده ای داشته، اما همزمان با اين پيشرفت ها، باورهای نادرستی در مورد الگوريتم اينستاگرام در بين کاربران رايج شده است. اينستاگرام به اين باورهاي نادرست پاسخ داده، تا کارابران درک صحيح تری از اينستاگرام و الگوریتم اینستاگرام پيدا کنند.

هرچند ممکن است الگوریتم های اینستاگرام برای شما زیاد مهم نباشند;و به آن ها توجهی نکنید، اما شناخت و درک این الگوریتم ها;اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت و باعث مي­شود نتايج مطلوب و دلخواه خود را در اين پلتفرم به دست آوريد.

در این مقاله قصد داریم شما را بیش از پیش;با الگوریتم;اینستاگرام آشنا کنیم؛ پس تا پایان همراه رایین سوشیال باشید.

 

 

باورهای غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم آن :

1) الگوریتم اینستاگرام و شادوبن شدن Shadowbanning:

يکی از باورهای نادرست شادوبن شدن است. برخي از کابران تصور مي کنند، اينستاگرام بدون اينکه;به آن ها اطلاع دهد، دسترسی به بعضی از قابليت ها را برايشان;محدود می کند. اما واقعيت اين است که الگوریتم اینستاگرام برای شادوبن شدن کاری نمی­ کند. اينستاگرام به وضوح اعلام کرد که چنين موضوعی صحت ندارد;و کاربران را به دليل استفاده زياد از هشتگ ها و يا کارهاي ديگر بن نخواهد کرد؛ اما ممکن است انجام يک سری از فعاليت ها باعث شود;اکانت شما برای مدت زمانی ممنوع شود، مثلا فالو کردن زياد پيج های ديگر يا لايک کردن بيش از حد. هدف اينستاگرام از اين کار، رهايی از دست ربات ها و همچنين;ممنوع کردن اکانت هايی است که به اين شيوه عمل می کنند.

ریلز اینستاگرام

2) کاهش میزان Reach به دليل تبديل اکانت شخصی اینستاگرام به اکانت بیزینسی:

بسياری از افراد معتقدند، تبديل اکانت شخصی به اکانت بيزينسی باعث مي شود ميزان Reach پايين بيايد، اما تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینسی بر روی ميزان Reach شما موثر نخواهد بود. پس اگر زمانی خواستيد اکانت شخصی خود را به اکانت بیزینسی;تبدیل کنید هيچ نگرانی وجود ندارد. اگرشما چندين بار بین دو حساب بیزینسی و شخصی سوئيچ کنيد، در میزان Reach شما تاثیرگذار نيست، علت اين موضوع اين است که;الگوريتم اینستاگرام تمامی کارهايی که شما;در اين پلتفرم انجام مي دهيد را می بيند و از آن ها اطلاع دارد.

نکته ديگر که جا دارد اين جا به آن اشاره کنيم اين;است که اينستاگرام به نوع اکانت شما حساس نيست;و فقط فعاليت هايی که شما انجام مي دهيد برايش مهم است.

مزیت اصلی اکانت بیزینسی تحلیل و آنالیز اینستاگرام است. اگر اکانت بیزینسی  خود را به اکانت شخصی تغيير دهيد، تمامی ديتاهای آنالیزی شما از بین خواهد رفت، اما هر دو اکانت به يک اندازه ارزش دارند، و دسترسي شما کم نمی شود.

 

 

اینستاگرام

 

 

3)الگوریتم اینستاگرام| ویدیو بهتر از عکس دیده می‌شود :

طبق گفته های مديران اينستاگرام؛ انتشار ویدیو نسبت به عکس برتري خاصی ندارد;پس این مورد که گفته مي شود ویدیو از عکس بیشتر;دیده می شود یک باورکاملا غلط است.

اگر شما جزو افرادی هستید که از استوری، IGTV، استیکرهای استوری و… زیاد در پیج خودتان استفاده می کنید;باید این موضوع را بدانید که استفاده زیاد از این موارد;برای الگوریتم اینستاگرام مزيت حساب نمی شود.

این هم یکی دیگر ازباور هاي غلط در مورد اینستاگرام و الگوریتم اینستاگرام می باشد.اما آیا بايد تمامی امکانات اينستاگرام را کنار گذاشته و فقط عکس منتشر کنيم؟؟ جواب خير است.

دو دلیل مهم و اصلی برای انتشار محتوا های مختلف وجود دارد :

1: برخی افراد به ویدیوها یا استوری‌های اینستاگرام را بيشتر علاقه دارند، در حالی که افراد ديگری هستندکه عکس;را ترجيح داده و بيشتر عکس ها را لايک می کنند. براي اينکه نظر همه ی فالوور های خودتان را کسب کنيد;و همچنين فالوور های جديدی به دست آوريد، بايد دقت کنيد که محتواهاي جذاب و متنوع منتشر کنيد.

2 : نگرش شما نیز برای انتشار محتوا  اهميت دارد. بايد به اين مورد توجه کنيد که;چه مدت زمانی برای توليد محتوای پيج;خودتان می توانيد در نظر بگيريد.

 

 

اینستاگرام

 

 

 

4)شما صاحب هشتگ‌های شخصی خودتان هستید:

بسیاری از افراد این تصور را دارند که هشتگ;هایی که برای برند خود استفاده می کنند، شخصی است و افراد دیگر حق استفاده از آن ها را ندارند،این هم باوری اشتباه است. شما روی محتواهایی که در اینستاگرام;منتشر می کنید هیچ گونه مالکیتی ندارید;و بطور کلی;هر چیزی که در فضای اینستاگرام منتشر می شود;متعلق به این شبکه اجتماعی است. با این تفاسیر چیزی به عنوان حق مالکیت یک هشتگ وجود خارجی ندارد.

 

5)الگوریتم اینستاگرام|تعامل و مشارکت هاي گروهی موثر است:

تعامل گروهی يعنی اينکه شما و تعدادی پیج مشابه، به صورت هماهنگ، همه ی پست‌های یکدیگر را لایک می‌کنید يابرای هم کامنت مي­گذاريد;و… . اما خوب است بدانید;که الگوریتم اینستاگرام بسيار باهوش است;و مشارکت هایی که فیک باشند را تشخیص می دهد;و تعامل هایی که به این صورت تقلبی باشند را محاسبه نخواهد کرد.

 

 

 اینستاگرام

 

 

 

6) خرید لایک و فالوور یک راه عالی برای بهبود عملکرد کلی اینستاگرام است:

این کار یکی از بدترين  اشتباهاتی است که کاربران انجام مي دهند. اگر شما به دنبال خرید لایک و فالوور هستید، بهتر است سراغ این کار نروید، زیرا الگوریتم اینستاگرام آگاه;است که چه کاری انجام می‌دهید و متوجه تقلب خواهد شد.

 

7) 30 دقیقه اول ارسال پست از اهمیت بیشتری برخوردار است:

بيشتر بازاریابانی که در اینستاگرام فعاليت زيادی دارند، تصور می کنند;که 30 دقیقه اول ارسال پست اهمیت زیادی دارد! اما براساس گفته های مدیران اینستاگرام، هیچ پستی به علت مشارکت زياد در 30 دقيقه;اول انتشار;آن برای الگوريتم اینستاگرام دارای اهميت نيست. پس نتیجه می گیریم که;ساعات ابتدايی;انتشار پست با بقیه ساعات، برای الگوریتم اینستاگرام اهمیتی ندارد و گاهی اوقات;ممکن است یکی از پست های شما چندين روز;بعد از انتشار، بیشتر از قبل دیده شود و بازخورد های بهتری را ببينيد.

 

 

story

 

 

 

8)الگوریتم اینستاگرام| کامنت‌های کوتاه در اینستاگرام محاسبه نمی‌شوند:

از قديمي ترين باورها در مورد الگوریتم اینستاگرام اين است;که اگر کامنتي کمتر 3 کلمه باشد محاسبه نمي­شود. اما توجه داشته باشيد که اين;يک باور اشتباه است و همه­ ی کامنت ها در نظر گرفته مي­ شوند، حتی اگر یک یا دو ایموجی باشند. کامنت های پست های شما يک مورد مهم تعامل;برای الگوریتم اینستاگرام است پس سعی کنيد هميشه کامنت های پيج خودتان را پاسخ دهيد.

 

story

 

9)میزان استفاده:

اگر جزو افرادی هستید که تایم زیادی در اینستاگرام می گذرانید و  پست های زیادی می بینید، به پیام “دیگر پست جدیدی برای نمایش نیست”  برخورد کرده اید. بعد از این پیغام، الگوریتم اینستاگرام پست های اکانت های دیگری که شما فالوو ندارید را نمایش می دهد، اما در صورتی که روزانه زمان کوتاهی در اینستاگرام باشید، الگوریتم اینستاگرام تنها محتوا های برجسته روز را به شما ارائه می دهد.

10) نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور:

الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور و فید مانند هم عمل می کند، به این صورت که هر دو طبق تعاملات قبلی شما پست هایی را که علاقه بیشتری به آن ها دارید را نمایش می دهد. اما تفاوتی که وجود دارد این است که، شما در فید اینستاگرام، اکانت هایی را که فالوو کرده اید را می بینید و در اکسپلور اکانت هایی را خواهید دید که آن ها را فالوو نکرده اید.

 

 

مقالات مرتبط:

مهم ترین آمار های اینستاگرام در سال 2020

نحوه اتصال اکانت اینستاگرام به پیج فیسبوک

بهترین ترفند های اینستاگرام